cap revistes
Servei de Biblioteques Servei de Biblioteques
 

Inici:1944-
Trimestral

Peer Review Peer Review

Tipus d'accés: Híbrida Híbrida
Càrrec per processament d’articles: YES APCs: YES
Article Processing Charges


Canadian modern language review


ISSN: 0008-4506 | ISSN-e: 1710-1131 | Canadà  Canadà

Editor: University of Toronto Press
Idiomes: anglès, francès

 
Normes per als autors Normes per als autors
Accés text complet Accés text complet
Política editorial de la revista. Drets d’autor i autoarxiu
   
This journal publishes articles on second language learning and teaching. It is a bilingual (French and English) journal of international repute, serving researchers and language teaching professionals interested in the learning and teaching of English and French as second languages, as well as the range of modern, indigenous, heritage, and community languages taught and learned across Canada.
   

On es troba
Catàleg UAB
Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC)
 DIALNET

 

Indicadors
 Bibliographie Linguistique
 carhus+2018 : B  ÀREA: Educació; Filologia, lingüística i sociolingüística
 
 CIRC: B
CIRC
 ERIH PLUS  
erih enllaç
 Francis
 
 GOOGLE SCHOLAR METRICS: 15
Google scholar metrics
 International Bibliography of the Social Sciences
 
 International Bibliography of Periodical Literature (IBZ)
 
 jOURNAL CITATION REPORTSRestringit Quartil :  Q3
JOURNAL CITATION INDICATOR(JCI): QUARTIL: AREA:
 
 Linguistics and language behavior abstracts (LLBA)
 
 MIAR: 11.0
fitxa
 RILM
 
 scopus   CITESCORE: 0.68
SJR
 SJR: 0,475 QUARTIL:Q1 HINDEX: 48 àREA: Linguistics and Language; Education
SJR
 SSCI
SSCI
 Actualització
 
Servei de Biblioteques Servei de Biblioteques

Inici - Contacte - Biblioteca d'Humanitats - Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
2013-2021 UNIVERSITAT AUTòNOMA DE BARCELONA