cap revistes
Servei de Biblioteques Servei de Biblioteques



Inici:1967-
Trimestral

Peer Review Peer Review

Tipus d'accés: Híbrida Híbrida
Càrrec per processament d’articles: YES APCs: YES
Article Processing Charges


Foreign language annals


ISSN: 0015-718X | ISSN-e: 1944-9720 | Estats Units  Estats Units

Editor: Wiley-Blackwell
Idiomes: anglès

 
Normes per als autors Normes per als autors
Accés text complet Accés text complet
Política editorial de la revista. Drets d’autor i autoarxiu
 
Dedicated to the advancement of language teaching and learning, this journal seeks to serve the professional interests of classroom instructors, researchers, and administrators concerned with the learning and teaching of languages at all levels of instruction. It welcomes submissions of the highest quality that report empirical or theoretical research on language learning or teaching, that describe innovative and successful practice and methods, and/or that are relevant to the concerns and issues of the profession. It focuses primarily on language education for languages other than English.
   

On es troba
Catàleg UAB
Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC)
 DIALNET

 

Indicadors
 carhus+2018 : A  ÀREA: Filologia, lingüística i sociolingüística
 
 CIRC: A+
CIRC
 GOOGLE SCHOLAR METRICS: 35
Google scholar metrics
 International Bibliography of Periodical Literature (IBZ)
 
 jOURNAL CITATION REPORTS:

   Journal impact factor (JIF): 1.5  Quartil:  Q2  AREA: Linguistics
   JOURNAL CITATION INDICATOR(JCI): 1.16  QUARTIL: Q1  AREA: Linguistics; Education & Educational research

 
 Linguistics and language behavior abstracts (LLBA)
 
 MIAR: 11.0
fitxa
 scopus   CITESCORE: 4.6
SJR
 SJR: 0.781 QUARTIL:Q1 HINDEX: 71 àREA: Linguistics and language; Language and linguistics
SJR
 SSCI
SSCI
 Actualització
 
Servei de Biblioteques Servei de Biblioteques

Inici - Contacte - Biblioteca d'Humanitats - Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
2013-2021 UNIVERSITAT AUTòNOMA DE BARCELONA