Des dels seus inicis, la gestió del teatre es va confiar a un empresari, o a una empresa participada per diferents individus. Segons la contracta que establia cada empresari amb la Societat, havien de lliurar una memòria o un estat de comptes de la seva gestió.
En aquesta col·lecció s’inclouen els documents vinculats als diferents empresaris i a les temporades, bé es tracti de fulletons, anuncis, contractes o altres tipus de documents administratius.
Conté correspondència entre la Societat del Gran Teatre del Liceu i l'empresari Josep Rodés Huguet sobre qüestions relatives a la programació de la temporada, incidències en el repertori, cantants contractats, relació dels guanys i despeses de la temporada. Inclou també documentació sobre unes recomanacions del Govern Civil per tal de millorar les mesures contra incendis ; petició de permís per realitzar la Festa del Treballador i petició de satisfacció de l'impost per a la Junta Provincial de Protecció a la Infància
Inclou dues cartes d'agraïment: el professor Josep M. Vidal i Guitart del Instituto Nacional de Enseñanza Media Verdaguer agraeix les facilitats donades per la visita dels seus alumnes al Liceu; la Junta del Patronato de la Obra de Homenaje a la Vejez del Maestro Director de Orquesta agraeix el donatiu rebut del Liceu
Inclou documentació diversa: escriptura, sentències, projecte d'escriptura privada i correspondència. Documents de dates diverses compreses entre 1848 i 1914