Universitat Autònoma de Barcelona   Español  |  English
   
  Paraula clau:
   
 

La sèrie documental aplega un conjunt de 250 peces.

Construcció del teatre

Per la seva singularitat destaquen els plànols de la construcció del teatre. Tenen un gran interès des del punt de vista tècnic.

Teatre en reformes

Un segon bloc de documents reuneix tots els projectes relatius a les diferents reformes de la sala, de l’escenari i de la resta d’espais del teatre, oberts a vegades a concursos amb la presentació de propostes que mai es van portar a terme. Entre aquests plànols tècnics trobem les reformes d’instal•lacions elèctriques, la il•luminació tècnica, nous sistemes de calefacció, la construcció d’ascensors. Es documenten propostes que sovint busquen la modernització dels recursos de l’escenari, o l’ampliació d’espais per emmagatzemar decoracions i ampliar la zona d’orquestra i d’assajos, un problema que costava de resoldre. Altres plànols contenen els projectes de decoració i restauració de la sala, espais annexos, o la reestructuració del Cercle i del propi Teatre.

Teatres estrangers

Existeixen plànols tècnics d’altres teatres europeus, que van ser emprats com a referència en els diferents estudis de reforma: Covent Garden,

Localitats

Per la singular tipologia en constituir-se la Societat, diversos plànols recullen els repartiments de localitats i anoten amb cura les modificacions de les localitats en cadascuna de les reformes. Assenyalem també l’avantprojecte que dissenyà Mestres Cabanes per a un Museu del Teatre.

Documentació tècnica

Registres 1 a 3 de 3  1863 Ordenar per :   Títol   |   Autor  |  Data data descendent  data ascendent  

tornar a la pàgina anteriorTornar 


  8 planos del teatro
Mestres, José O.


Data: 1863
Descripció: 8 plànols
Nota: Arquitecte: Josep Oriol Mestres
Escala 1:100 de l'original
Inclou: Plano de los sótanos ; Planta baja ; Plano del primer piso ; Plano del segundo piso ; Plano del tercer piso ; Plano del cuarto piso ; Plano del quinto piso ; Plano de las cubiertas
Descriptors: Dibuix arquitectònic ; Dissenys i plànols ; Gran Teatre del Liceu ; Projectes (Arquitectura)
Col·lecció:: Documentació tècnica




  Reparto de localidades del Gran Teatro del Liceo de S.M. la Reina Dª Ysabel II reconstruido en el año 1861, e inaugurado en 20 Abril de 1862

Bernadas, Jaime
Ferran, Manuel

Data: 1863
Descripció: 1 plànol
Nota: Arquitectes: Jaime Bernadas - Manuel Ferran
Descriptors: Dibuix arquitectònic ; Dissenys i plànols ; Gran Teatre del Liceu ; Projectes (Arquitectura)
Col·lecció:: Documentació tècnica




  Proyecto de refuerzo de los cuchillos de armadura de la cubierta del Gran Teatro del Liceo

Vilaseca i Casanovas, Josep
Vinyals i Sabaté, Salvador

Data: 1863
Descripció: 1 plànol
Nota: Escala 1:50 de l'original
Paper de calcar
Arquitectes: José Vilaseca i Salvador Viñals
Data manuscrita al plànol: 24 Febrero 1907
Descriptors: Dibuix arquitectònic ; Dissenys i plànols ; Gran Teatre del Liceu ; Projectes (Arquitectura)
Col·lecció:: Documentació tècnica