Desde sus inicios, la gestión del Teatre se confió a un empresario, o a una empresa participada por diferentes individuos. Según el tipo de contrato que establecía cada empresario con la Societat, debían entregar una memoria o un estado de cuentas de su gestión.
En esta colección se incluyen los documentos vinculados a los diferentes empresarios y temporadas, ya se trate de folletos, anuncios, contratos u otros tipos de documentos administrativos.
Conté correspondència entre la Societat del Gran Teatre del Liceu i l'empresari Josep Rodés Huguet sobre qüestions relatives a la programació de la temporada, incidències en el repertori, cantants contractats, relació dels guanys i despeses de la temporada. Inclou també documentació sobre unes recomanacions del Govern Civil per tal de millorar les mesures contra incendis ; petició de permís per realitzar la Festa del Treballador i petició de satisfacció de l'impost per a la Junta Provincial de Protecció a la Infància
La major part de la documentació són cartes de diferents empreses sobre reparacions diverses i instal·lacions (ascensor, electricitat, telèfon, calderes, ventilació, extintors, etc.). Conté també algunes cartes sobre pòlisses d'assegurances
Diversos documents datats entre finals de 1942 i 1943 sobre extintors: peticions de certificats, certificats, etc. El president de la Junta, el marquès de Sentmenat signa algun del documents
Cartes i publicitat de tres empreses de material ignífug: Pueyo, Atlantis, F. Nogué. També es conserva una notificació d'una querella signada pel jutge L. Rubio formulada per F. Nogué per temes de patent
Conté documentació de companyies asseguradores, empreses de reparacions diverses, empreses d'extintors, empreses d'uniformes i altres tipus d'empreses que ofereixen els seus serveis al Gran Teatre del Liceu. També trobem correspondència entre diversos empleats del Liceu, certificats de treballadors i detalls de despeses de concerts o de temporada