Universitat Autònoma de Barcelona   Español  |  English
   
  Paraula clau:
   
   

El ball era un dels esbarjos més estimats de la societat barcelonesa vuitcentista.

Des de les primeres temporades en què funcionà el teatre s'organitzaren balls de màscares, quasi sempre vinculats amb el període de Carnval. El balls organitzats al Liceu es van convertir en la referència de tots els altres saraos i balls que tenien lloc a Barcelona. Influiren en els repertoris de moda de totes les classes socials de la ciutat, van ser la porta d'entrada de nous balls de moda, i fins i tot les primeres intervencions a la ciutat de nous instruments com el saxòfon.

En aquesta col·lecció es reuneix l'acurada documentació que es generava cada any: contractació d'orquestres, participació de societats teatrals forànies, decoració de la sala o els plecs de condicions per a la celebració dels balls, entre d'altres.

Balls de màscares

Registres 1 a 4 de 4  1928 Ordenar per :   Títol   |   Autor  |  Data data ascendent  data descendent  

tornar a la pàgina anteriorTornar 



  Extraordinario baile de máscaras en la platea del Gran Teatro del Liceo, a beneficio de la ciudad universitaria

Societat del Gran Teatre del Liceu

Data: 1928
Descripció: 1 cartell
Nota: Dissabte 18 de febrer de 1928. Sociedad del Gran Teatro del Liceo y Círculo del Liceo
Llengua castellà
Descriptors: Cartells ; Carnestoltes ; Balls de Màscares ; Gran Teatre del Liceu
Col·lecció: Cartells




  Baile de máscaras : Real Círculo Artístico

Societat del Gran Teatre del Liceu

Data: 1928
Descripció: 1 cartell
Nota: Data al document: 20 de febrer de 1928
Llengua castellà
Descriptors: Cartells ; Carnestoltes ; Balls de Màscares ; Gran Teatre del Liceu
Col·lecció: Cartells




  Asuntos procedentes de la última Junta General : entradas bailes máscaras

Societat del Gran Teatre del Liceu

Data: 1928
Descripció: 1 document, mecanoscrit
Nota: Resum dels acords sobre les entrades dels balls de màscares. Conté la següent anotació manuscrita: (acuerdo año 1871)
Llengua castellà
Descriptors: Balls de Màscares ; Administració
Col·lecció: Administració




  Baile de máscaras a beneficio de la Ciudad Universitaria (sábado de carnaval, 18 febrero, 1928)

Mestres Calvet, Juan
Rull, Augusto de
Societat del Gran Teatre del Liceu

Data: 1928
Descripció: 1 dossier amb 8 documents
Nota: Recull de documentació diversa sobre la realització del ball de carnaval del 18 de febrer de 1928 que es va realitzar per recaptar fons per la Ciutat Universitària. Conté documents sobre les despeses, recaptacions i resums econòmics, cartes diverses entre l'empresari Juan Mestres Calvet i la Societat, el programa i els acords presos entre l'empresari Mestres Calvet i el president de la Societat, Augusto de Rull, per la celebració del ball
Llengua castellà
Descriptors: Balls de Màscares ; Administració
Col·lecció: Administració