Des dels seus inicis, la gestió del teatre es va confiar a un empresari, o a una empresa participada per diferents individus. Segons la contracta que establia cada empresari amb la Societat, havien de lliurar una memòria o un estat de comptes de la seva gestió.
En aquesta col·lecció s’inclouen els documents vinculats als diferents empresaris i a les temporades, bé es tracti de fulletons, anuncis, contractes o altres tipus de documents administratius.
Document sobre mesures de seguretat. Aprovat en sessió del dia 14 de juny de 1888. Va acompanyat de diferents retalls de diari on es parla de les noves mesures de seguretat del Liceu
La major part de la documentació són cartes de diferents empreses sobre reparacions diverses i instal·lacions (ascensor, electricitat, telèfon, calderes, ventilació, extintors, etc.). Conté també algunes cartes sobre pòlisses d'assegurances
Dossier format per un document manuscrit i l'ordenança de defensa passiva per edificis d'espectacles, aquesta última del 3 d'agost de 1942, signada pel General Jefe Nacional, S. Garcia
Diversos documents datats entre finals de 1942 i 1943 sobre extintors: peticions de certificats, certificats, etc. El president de la Junta, el marquès de Sentmenat signa algun del documents
Conté documentació de companyies asseguradores, empreses de reparacions diverses, empreses d'extintors, empreses d'uniformes i altres tipus d'empreses que ofereixen els seus serveis al Gran Teatre del Liceu. També trobem correspondència entre diversos empleats del Liceu, certificats de treballadors i detalls de despeses de concerts o de temporada