Des dels seus inicis, la gestió del teatre es va confiar a un empresari, o a una empresa participada per diferents individus. Segons la contracta que establia cada empresari amb la Societat, havien de lliurar una memòria o un estat de comptes de la seva gestió.
En aquesta col·lecció s’inclouen els documents vinculats als diferents empresaris i a les temporades, bé es tracti de fulletons, anuncis, contractes o altres tipus de documents administratius.
Conté correspondència entre la Societat del Gran Teatre del Liceu i l'empresari Josep Rodés Huguet sobre qüestions relatives a la programació de la temporada, incidències en el repertori, cantants contractats, relació dels guanys i despeses de la temporada. Inclou també documentació sobre unes recomanacions del Govern Civil per tal de millorar les mesures contra incendis ; petició de permís per realitzar la Festa del Treballador i petició de satisfacció de l'impost per a la Junta Provincial de Protecció a la Infància
La major part de la documentació són cartes de diferents empreses sobre reparacions diverses i instal·lacions (ascensor, electricitat, telèfon, calderes, ventilació, extintors, etc.). Conté també algunes cartes sobre pòlisses d'assegurances
Diversos documents datats entre finals de 1942 i 1943 sobre extintors: peticions de certificats, certificats, etc. El president de la Junta, el marquès de Sentmenat signa algun del documents
Cartes i publicitat de tres empreses de material ignífug: Pueyo, Atlantis, F. Nogué. També es conserva una notificació d'una querella signada pel jutge L. Rubio formulada per F. Nogué per temes de patent
Conté documentació de companyies asseguradores, empreses de reparacions diverses, empreses d'extintors, empreses d'uniformes i altres tipus d'empreses que ofereixen els seus serveis al Gran Teatre del Liceu. També trobem correspondència entre diversos empleats del Liceu, certificats de treballadors i detalls de despeses de concerts o de temporada