Des dels seus inicis, la gestió del teatre es va confiar a un empresari, o a una empresa participada per diferents individus. Segons la contracta que establia cada empresari amb la Societat, havien de lliurar una memòria o un estat de comptes de la seva gestió.
En aquesta col·lecció s’inclouen els documents vinculats als diferents empresaris i a les temporades, bé es tracti de fulletons, anuncis, contractes o altres tipus de documents administratius.
Dossier format per un document manuscrit i l'ordenança de defensa passiva per edificis d'espectacles, aquesta última del 3 d'agost de 1942, signada pel General Jefe Nacional, S. Garcia
Diversos documents datats entre finals de 1942 i 1943 sobre extintors: peticions de certificats, certificats, etc. El president de la Junta, el marquès de Sentmenat signa algun del documents
Diversos documents datats entre 1941 i 1944. Es reclama el pagament d'una contribució municipal sobre un espai que no existeix. Hi ha una diligència d'embargament per l'import de l'impost.
Diversos documents sobre la possibilitat de crear una càtedra d'escenografia a l'Escola Superior de Belles Arts de Barcelona, dirigida per J. Mestres, i que utilitzaria part del taller de pintura del teatre per realitzar classes. La proposició es acceptada però al 1946 hi ha un document (aprofitant una convocatòria de junta del 2 d'octubre de 1946) dient que no s'ha portat a terme
Nota:
Entre els documents es troba la programació de l'escola i els titulars de diferents càrrecs de la mateixa
Recull de la comptabilitat desglossada en diferents conceptes: pressupost, estat general de comptes, etc. Es conserva entre els anys 1927 a 1952, a excepció del períodes 1936-37, 1937-38, 1938-39
Exercici econòmic amb comprovants, signat pels membres de la Junta, per exemple E. Bertand, J.M. Bruguera i P. Soldevila. Es recullen les despeses a tots els nivells: personal, obres, etc.