Des dels seus inicis, la gestió del teatre es va confiar a un empresari, o a una empresa participada per diferents individus. Segons la contracta que establia cada empresari amb la Societat, havien de lliurar una memòria o un estat de comptes de la seva gestió.
En aquesta col·lecció s’inclouen els documents vinculats als diferents empresaris i a les temporades, bé es tracti de fulletons, anuncis, contractes o altres tipus de documents administratius.
Documents comptables i justificatius respectius als vuit balls celebrats durant el Carnaval de 1857, del 5 de gener al 24 de febrer, signats pel Director del Gran Teatre del Liceu, el Sr. Domingo de Acilu
Inclou diverses llistes de subscriptors, bases per a la celebració dels balls, acords de reunions, condicions de les subscripcions, documentació comptable, llistats i nòmines dels treballadors, ...
Conté el balanç econòmic, relació de les funcions realitzades, honoraris pagats al procurador, lletrats i empresa en funcions, rebuts de la contribució, rebuts de diferents treballs de millora de l'edifici (fusteria, etc.)
Balanç econòmic i comprovant de ingressos i despeses de l'any 1859. Es recull informació de fins a vuit balls i els rebuts del personal que va proporcionar els materials o serveis necessaris
Nota:
Signen molts documents el president J.M. Planas i B. Duran, secretari. Es recull el regal d'uns canelobres al director dels balls, M. Obiols
El dossier conté: balanç econòmic de la Societat i balanç econòmic dels balls de màscares, així com també rebuts. Entre d'altres, es conserven els rebuts de pagament del copiat de les músiques dels balls. El balanç dels comptes de la Societat està signat pel comptable J. Damians i el dels balls és una signatura il·legible