Des dels seus inicis, la gestió del teatre es va confiar a un empresari, o a una empresa participada per diferents individus. Segons la contracta que establia cada empresari amb la Societat, havien de lliurar una memòria o un estat de comptes de la seva gestió.
En aquesta col·lecció s’inclouen els documents vinculats als diferents empresaris i a les temporades, bé es tracti de fulletons, anuncis, contractes o altres tipus de documents administratius.
Conté: llistat dels balls realitzats entre 1863 i 1871 ; diversos plecs de condicions per la cessió del Teatre, la major part a les societats Romea i Latorre
Inclou plecs de condicions per a la realització d'obres de fontaneria, fusteria, metal·lúrgia, adquisició de material de construcció, col·locació de mobiliari, tapisseria, etc.
Inclou contractes amb diversos negocis (lloguers de restaurants, etc.), actes de reunions de la Comissió de balls de màscares, bases aprovades per la Junta de Gobierno per a la celebració dels balls, llistes de subscripció als balls i correspondència