Universitat Autònoma de Barcelona   Español  |  English
   
  Paraula clau:
   
   

Dins d’aquesta secció s’apleguen els programes de les diferents funcions i actes públics o privats que tingueren lloc al teatre. La seva natura és molt diversa, reuneix des de temporades de concerts, passant per actes socials diversos, sèries de recitals lírics, les diverses temporades de ballet i d’òpera, fins als programes del concurs internacional de cant Francesc Viñas.

La seva vàlua històrica abarca més enllà del fet musical i artístic. Alguns dels programes de mà es realitzaren amb una cura tipogràfica i artística remarcable. Abans del 1936, els programes de mà de les temporades d’òpera solien reproduir il•lustracions d’artistes destacats del país, com Emili Grau Sala o Jaume Pahissa. Entre els molts esdeveniments singulars s’han d’esmentar els programes dels Festivals Wagner de 1913, les actuacions dels ballets russos de Serge Diaghilev, o la vinguda de la companyia de Bayreuth el 1954.

Els programes de mà van substituir els llibrets, des del moment en què ja deixà de tenir sentit poder seguir l’òpera durant les representacions a l’estar la sala a les fosques. És en aquest moment quan el programa es convertí en una galeria de primer ordre per a poder seguir els cantants i directors d’orquestra més importants que passaren pel G T. del Liceu durant el s. XX.

Programes de mà

Registres 1 a 1 de 1   Ordenar per :   Títol   |   Autor  |  Data data descendent  data ascendent  

tornar a la pàgina anteriorTornar 



  Extraordinaria temporada coreográfica, primavera 1971

Txaikovski, Piotr Ilitx
Haydn, Joseph
Massenet, Jules
Stravinsky, Igor
Blaska, Félix
Malec, Ivo
Adret, Françoise
Parmegiani, Bernard
Erlih, Devy
Descombey, Michel
Berio, Luciano
Kunwald, Ernst
Bach, Johann Sebastian
Gautier, Théophile
Bizet, Georges
Nureyev, Rudolf
Petipa, Marius
Minkus, Ludwig
Alonso, Fernando
Alonso, Alicia
Urbay, José Ramón
Societat del Gran Teatre del Liceu
Ballet national de Marseille Roland Petit
Ballet Théâtre Contemporain
Ballet Nacional de Cuba
Orquestra del Gran Teatre del Liceu

Data: 1971
Descripció: 1 volum
Temporada: Temporada de primavera 1971
Nota: Orquestra del Gran Teatre del Liceu, dirigida per J. Bazier, D. Masson, J. R. Urbay i J. Márquez
Nota: Programa de la temporada de primavera de l’any 1971, durant la qual van actuar el Ballet de l’Òpera Municipal de Marsella, el Ballet-Theatre Contemporain i el Ballet Nacional de Cuba. El Ballet de l’Òpera Municipal de Marsella era dirigit per R. Hightower i va comptar amb R. Nureyev, N. Pontois i R. Bryans com a artistes convidats i J. Monin i T. Pomsar com a ballarins estrella. El director artístic del ballet era L. Ducreux. Van interpretar “La bella dorment” amb música de P. I. Txaikovski. El director musical va ser J. Bazier. Els pianistes van ser B. Deleuil i A. Heritier. El Ballet-Theatre Contemporain va comptar amb els artistes convidats M. Popa, A. Checiulescu, T. Thoreaux, F. Clerc, M. L. Airaudo, D. Mercy i L. Ferro. La direcció musical va anar a càrrec de D. Masson. Van interpretar “Danses concertantes” amb música d’I. Stravinsky i coreografia de F. Blaska, “Aquatheme” ambm música d’I. Malec i coreografia de F. Adret, “Violostries” amb música de B. Parmegiani i D. Erlih i coreografia de M. Descombey i “Itineraires” amb música de L. Berio i coreografia de J. Butler, totes elles estrenes.
Nota: El Ballet Nacional de Cuba va estrenar “Conjugaison” amb música d’I. Calvez i coreografia d’A. Alonso, “Èdip Rei” amb música de B. Maderna, “Bach x 11 = 4 x A” amb música de J. S. Bach i coreografia de J. Parés, “Plasmasis” amb música de S. Fernández i coreografia d’A. Méndez i “La fille mal gardee” amb música de W. Hertel i coreografia d’A. Alonso. A banda, també es van poder veure fragments d’“El llac dels cignes” amb música de P. I Txaikovski i coreografia de M. Petipa i L. Ivanov, “Giselle” amb música de T. Gautier i coreografia d’A. Adam, “Gran pas a quatre” amb música de C. Pugni, “Carmen” amb música de G. Bizet i coreografia d’A. Alonso, “Un concert en blanc i negre” amb música de J. Haydn i coreografia de J. Parés, “El Güije – Leyenda cubana” amb música de J. Blanco i coreografia d’A. Alonso, “Majisimo” amb música de J. Massenet i coreografia de J. García, “Pas a tres” amb música de P. I. Txaikovski i coreografia d’A. Alonso, “Pas a dos clàssic” amb música de D. Auber i coreografia de V. Gsovski, “Don Quichotte” amb música de L. Minkus i coreografia de N. Oboukoff i “El cigne negre” amb música de P.I. Txaikovski i coreografia de M. Petipa. L’orquestra va ser dirigida per J. R. Urbay i J. Márquez. El Ballet Nacional de Cuba tenia com a director general F. Alonso i A. Alonso com a directora artística i primera ballarina estrella. Els seus coreògrafs eren A. Alonso, A. Leontieva, A. Méndez i J. Parés. L’orquestra encarregada d’acompanyar els ballets va ser la del Gran Teatre del Liceu
Resum: De cada obra s'ha digitalitzat un programa sencer. De la resta s'han digitalitzat les parts que són diferents.
Llengua: castellà
Descriptors: Ballet ; Programes de mà
Col·lecció: Programes de mà
Altres documents: Spyashchaya krasavitsa (La Bella dorment)  ;  Danses concertantes ;  AquathemeViolostriesItinéraires ;  La fille mal gardée ;  Giselle Lebedínoye óziero (El Llac dels cignes)