Des dels seus inicis, la gestió del teatre es va confiar a un empresari, o a una empresa participada per diferents individus. Segons la contracta que establia cada empresari amb la Societat, havien de lliurar una memòria o un estat de comptes de la seva gestió.
En aquesta col·lecció s’inclouen els documents vinculats als diferents empresaris i a les temporades, bé es tracti de fulletons, anuncis, contractes o altres tipus de documents administratius.
Escrit redactat per la subcomissió d'obres i adreçat a la Junta de govern i a la comissió d'obres. Signat per Jaime de Castro, José Barret, Antonio Miret i Juan Buxareu
Document signat per José Barret i adreçat a la Junta del Gran Teatre del Liceu. Forma part d'un seguit de documents sobre diversos aspectes del nou reglament de la Societat del Gran Teatre del Liceu que modifica el reglament de 1854
Estat de comptes i rebuts comptables datats entre març de 1872 i febrer de 1873. L'estat de comptes general està signat entre d'altres pel president, J.M. Pera i el vicepresident, J. Castro. S'inclouen rebuts i documents diversos dels balls de màscares realitzats entre 1855 i 1873. Els diversos empresaris mencionats són: J.B.Dalmau, J. Barret i G. de Gispert