Des dels seus inicis, la gestió del teatre es va confiar a un empresari, o a una empresa participada per diferents individus. Segons la contracta que establia cada empresari amb la Societat, havien de lliurar una memòria o un estat de comptes de la seva gestió.
En aquesta col·lecció s’inclouen els documents vinculats als diferents empresaris i a les temporades, bé es tracti de fulletons, anuncis, contractes o altres tipus de documents administratius.
Estat de comptes i rebuts comptables datats entre març de 1872 i febrer de 1873. L'estat de comptes general està signat entre d'altres pel president, J.M. Pera i el vicepresident, J. Castro. S'inclouen rebuts i documents diversos dels balls de màscares realitzats entre 1855 i 1873. Els diversos empresaris mencionats són: J.B.Dalmau, J. Barret i G. de Gispert
L'empresa Cajas Registradoras National demana autorització per celebrar la convenció del Congrés Internacional de representants i Directors en el G.T. del Liceu.
Conté informació referent a negocis existents a dintre del Gran Teatre del Liceu, com ara el servei de guardarroba o la venta de tabac, i sol·licituds per muntar negocis, com ara una administració de loteries i la Bomboneria Ribera, en espais que son propietat del Gran Teatre del Liceu