Desde sus inicios, la gestión del Teatre se confió a un empresario, o a una empresa participada por diferentes individuos. Según el tipo de contrato que establecía cada empresario con la Societat, debían entregar una memoria o un estado de cuentas de su gestión.
En esta colección se incluyen los documentos vinculados a los diferentes empresarios y temporadas, ya se trate de folletos, anuncios, contratos u otros tipos de documentos administrativos.
Escrit redactat per la subcomissió d'obres i adreçat a la Junta de govern i a la comissió d'obres. Signat per Jaime de Castro, José Barret, Antonio Miret i Juan Buxareu
Document signat per José Barret i adreçat a la Junta del Gran Teatre del Liceu. Forma part d'un seguit de documents sobre diversos aspectes del nou reglament de la Societat del Gran Teatre del Liceu que modifica el reglament de 1854
Estat de comptes i rebuts comptables datats entre març de 1872 i febrer de 1873. L'estat de comptes general està signat entre d'altres pel president, J.M. Pera i el vicepresident, J. Castro. S'inclouen rebuts i documents diversos dels balls de màscares realitzats entre 1855 i 1873. Els diversos empresaris mencionats són: J.B.Dalmau, J. Barret i G. de Gispert