Universitat Autònoma de Barcelona   Català |  English
   
  Palabra clave:
   
   

En esta sección se reúnen los programas de las diferentes funciones y actos públicos o privados que tuvieron lugar en el teatro. Su naturaleza es muy diversa, ya que reúne des de temporadas de conciertos, pasando por actos sociales diversos, series de recitales líricos, las diversas temporadas de ballet y de ópera, hasta los programas del concurso internacional de canto Francesc Viñas.


Su valor histórico abarca más allá del hecho musical y artístico. Algunos de los programas de mano se realizaron con un cuidado tipográfico y artístico remarcable. Anteriormente a 1936, los programas de mano de las temporadas de ópera solían reproducir ilustraciones de artistas destacados del país, como Emili Grau Sala o Jaume Pahissa. Entre los muchos acontecimientos singulares hay que mencionar los programas de los Festivales Wagner de 1913, las actuaciones de los ballets rusos de Serge Diaghilev, o la presencia de la compañía de Bayreuth el año 1954.


Los programas de mano substituyeron los libretos desde el momento en que dejó de tener sentido poder seguir la ópera durante las representaciones al estar la sala a oscuras. Es en este momento cuando el programa se convirtió en una galería de primer orden para poder seguir a los cantantes y directores de orquesta más importantes que pasaron por el G.T. del Liceu durante el siglo XX.

 

Programas de mano

Registros 1 a 2 de 2   Ordenar por :   Título   |   Autor  |  Fecha fecha ascendente  fecha desscendent  

volver a la página anterior Volver 


  Festival Internacional de Ballet

Adam, Adolphe
Txaikovski, Piotr Ilitx
Borodin, Aleksander Porfirievitx
Chopin, Frédéric
Scriabin, Aleksandr Nikolayevich
Webern, Anton
Minkus, Ludwig
Stravinsky, Igor
Vives i Roig, Amadeu
Ponchielli, Amilcare
Falla y Matheu, Manuel de
Alfonso, Juan
Granados y Campiña, Enric
Debussy, Claude
Bizet, Georges
Hindemith, Paul
Glazunov, Aleksandr Konstantinovich
Ravel, Maurice
Bach, Johann Sebastian
Helsted, Edvard
Bretón y Hernández, Tomás
Societat del Gran Teatre del Liceu
Orquestra del Gran Teatre del Liceu
London's Festival Ballet
Grand Théâtre de Genève. Ballet
Ballet royal de Wallonie
Nikolais Dance Theatre

Fecha: 1974
Descripción: 1 volum
Temporada: Temporada de primavera 1974
Nota: Orquestra del Gran Teatre del Liceu, dirigida per A. Presser, T. Kern, G. Bond i G. Pérez Busquier
Nota: Programa del Festival Internacional de Ballet que va tenir lloc al Gran Teatre del Liceu entre el 17 de setembre i el 27 d’octubre de 1974. Hi van participar cinc companyies. La primera, el London Festival Ballet, dirigit per B. Grey, va interpretar “Les Sylphides”, amb música de F. Chopin, “Tres Preludis” amb música d’A. Scriabin, “Webern opus 5” amb música d’A. Webern, “Le Corsaire” amb música de L. Minkus i “El petó de la fada” amb música d’Stravinski. La segona va ser la Nicolais Dance Theatre, que va interpretar “Divertissement – A”, “Scenario” i “Foreplay,”, i “Divertissement – B”, “Cross-Fade” i “Suite de Sanctum. La tercera companyia va ser el Cos de Dansa del Gran Teatre del Liceu, dirigida per J. Magrinyà. Van interpretar la “Dansa de les hores” de “La Gioconda” amb música d’A. Ponchielli, “Festival de las flores en Genzano” d’E. Helsted, “4 bailes espanyoles del siglo XVIII” amb música d’A. Vives, J. Alfonso i M. de Falla entre altres, fragments de “Bohemios” d’A. Vives i “El sombrero de tres picos” de M. de Falla. També van ballar “A tiempo romantico”, amb música d’E. Granados i Ferrer, “Clar de lluna” amb música de Debussy, “Ensayo” i “Rossio” amb música de Monjo Jr. I “La moza y el estudiante” amb música de T. Bretón
Nota: La quarta companyia, el Ballet del Gran Teatre de Ginebra, va interpretar “Simfonia en do” amb música de G. Bizet, “Les quatre temperaments” amb música de P. Hindemith, “Raymonda” amb música d’A. Glazunov i “Le fils prodigue” amb música d’I. STravinski. El segon programa va estar format per “Agon”, amb música d’I. Stravinski i G. Balanchine, “Daphnis et Chloe” amb música de M. Ravel adaptada per G. Skibine, “Concierto de Brandenburg nº3” amb música de J. S. Bach i Czarn, “Don Quijote” amb música de L. Mintkus i Obourmov i “La Valse amb música de M. Ravel i adaptació de G. Balanchine. Totes aquestes peces van ser coreografiades per G. Balanchine. Finalment, el Ballet de Wallonie, dirigit per H. Voos, va interpretar “El llac dels cignes” amb música de P. I. Txaikovski i “Ecce omo”, amb música de G. Berghmans i coreografia de J. Lazzini, “Nomos alpha” amb música de I. Xenakis i coreografia de M. Béjart i “Petrouschka” amb música d’I. Stravinski i coreografia de M. Fokine. En tots els casos els va acompanyar l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu, dirigida per A. Presser, T. Kern, G. Bond i G. Pérez Busquier
Resumen: De cada obra s'ha digitalitzat un programa sencer. De la resta s'han digitalitzat les parts que són diferents.
Lengua: castellà
Descriptores: Ballet ; Programes de mà
Colección: Programas de mano
Otros documentos: Giselle 




  Temporada coreográfica primavera 1974

Schredin, Rodion
Parlic, Dimitri
Burt, Francis
Roussel, Albert
Bizet, Georges
Borodin, Aleksander Porfirievitx
Minkus, Ludwig
Txaikovski, Piotr Ilitx
Prokofiev, Sergei
Walter, Erich
Stravinsky, Igor
Balanchine, George
Schubert, Franz
Debussy, Claude
Adam, Adolphe
Mazalova, Ruzena
Bartók, Béla
Fokine, Michel
Ravel, Maurice
Miladinovic, Dusan
Schaub, Robert
Societat del Gran Teatre del Liceu
Ballett am Rhein
Balet Narodno Pozoriste (Belgrad)

Fecha: 1974
Descripción: 1 volum
Temporada: Temporada de primavera 1974
Nota: Programa de la Temporada coreogràfica de la primavera de 1974. El Ballet del Teatre Nacional de Belgrad era dirigit per M. Jovanovic, el director d’orquestra va ser D. Miladinovic i el pianista acompanyant fou M. Zamurovic. Van estrenar “Ana Karenina”, amb música de R. Schredin, “Golem”, amb música de F. Burt i “Bacchus et Arianne” amb música d’A. Roussel. D. Parlic va ser el coreògraf de totes elles. També es van representar “Simfonia en do” amb música de G. Bizet i coreografia de D. Parlic, “Danses Polovtsianes d’El príncep Ígor” amb música d’A. Borodin i coreografia de M. Fokine adaptada per Anica Prelie, i passos a dos de “Don Quixote” amb música de L. Minkus, “El llac dels cignes” i “El trencanous” amb música de P. I. Txaikovski
Nota: El Ballet del Teatre de l’òpera alemanya del Rhin estava dirigit per E. Walter, que també n’era coreògraf. L’orquestra va ser dirigida per R. Schaub, R. Kubik i A. Quennet i els pianistes W. Riddlespurger i A. Roth-Schutzbach. Van estrenar una nova versió de “Romeo i Julieta” amb música de S. Prokofiev i coreografia d’E. Walter, “Apollon Musagette” amb música d’I. Stravinsky i coreografia de G. Balanchine, “La mort i la donzella” amb música de F. Schubert i coreografia d’E. Walter, i “Jeux”, amb música de C. Debussy i coreografia d’E. Walter. També van dansar les reposicions de “Giselle” amb música d’Adolphe Adam amb coreografia de R. Mazalova i E. Walter, “El mandarí meravellós” amb música de Bela Bartók i coreografia d’E. Walter, i “Daphnis et Chloe” amb música de M. Ravel i coreografia d’E. Walter
Lengua: castellà
Descriptores: Ballet ; Programes de mà
Colección: Programas de mano
Otros documentos: Anna Karènina