
"Todos los ensayos
se fundamentan en una preciosa paradoja que ha definido lo
mejor del género ya desde Montaigne: el detalle íntimo
y preciso (el cimiento de la mayoría de los buenos
ensayos) sirve como fuente de deleite por sí mismo,
y también como trampolín para discurrir sobre
generalidades de mayor alcance. Nunca me atreviría
a afrontarme a la naturaleza de la verdad mediante
un salto frontal y una generalización abstracta, por
miedo a convertirme en un bufón huero y tendencioso,
que pontifica sobre lo irrefutable y lo indefinible."
(La montaña de las
almejas de Leonardo, p.15)
|
|
Stephen Jay Gould
|
|
Col·laboracions amb artistes
|
 |
1992. Finders, keepers
Aquest llibre és fruit de la
col·laboració amb l'artista i fotògrafa
Rosamond Wolff Purcell.
Un llibre a mig camí entre la
ciència i l'art: fotografies artístiques
d'esquelets, fòssils, animals dissecats, etc.
provinents de divereses col·leccions i museus
inpertretats per Stephen J. Gould.
|
|
|
 |
1993. The book of life (El libro
de la vida)
Una història de la vida sobre
la terra profusamanet il·lustrada feta amb col·laboració
amb artistes. La part gràfica és obra
de pintors de murals, il·lustradors, dissenyadors
i dibuixants. Gould és coordinador i cooatuor
dels textos. Probablement una de les obres més
atractives de l'autor.
|
|
|
 |
2000. Crossing over:
where art science meet
Un llibre novament fruit de la col·laboració
amb l'artista i fotògrafa Rosamond Wolff Purcell.
Encara que la fotoggrafia i la biologia utilitzen llenguatges
direfents ambdues es troben i dialoguen per explicar
el món de forma híbrida. A partir de fotografies
es poden explicar conceptes d'història natural
com ara escala, ordre natural, canvi i direccionalitat,
etc.
|
|
|
|
|
|
|
|